poniedziałek Listopad 20, 2017

Czy należy zlikwidować Straż Miejską?

2014.10.17 585 Wyświetleń 34 komentarze
Czy należy zlikwidować Straż Miejską?
Czy należy zlikwidować Straż Miejską?

Zgodnie z ustawą o strażach gminnych, samorządowa, umundurowana formacja pełni rolę służebną wobec społeczności lokalnej i pilnuje porządku publicznego na terenie gminy. W praktyce bywa z tym różnie. Nie jest przypadkiem, że coraz więcej miast w naszym kraju decyduje się na likwidację Straży Miejskiej. Czy Świdnica powinna być następna?
Świdnicka Straż Miejska liczy sobie 35 osób. Na jej utrzymanie zostanie wydane w tym roku 1,9 mln zł. Z mandatów i grzywien nałożonych przez strażników ma trafić do kasy miasta ponad 207 tyś. zł.

Straż Miejska w liczbach
Kongres Nowej Prawicy w Świdnicy zaproponował, żeby mieszkańcy miasta wypowiedzieli się w referendum na temat likwidacji Straży Miejskiej. Czy rozwiązanie tej formacji, z punktu widzenia interesu miasta, to rzeczywiście dobry pomysł?
W Świdnicy Straż Miejska istnieje od roku 1991. Na swojej stronie internetowej formacja ta chwali się profesjonalizmem funkcjonariuszy i nadaje im rolę opiekunów, doradców, a nawet dobrych znajomych mieszkańców miasta.

A jak wygląda funkcjonowanie Straży Miejskiej w liczbach? Z raportu o wynikach jej pracy za rok 2013 możemy dowiedzieć się, że ogółem wystawiono 2211 mandatów na kwotę 222 560 zł, z czego 1698 mandatów za przestępstwa ujawnione przez fotoradar, co stanowi ponad 75% wszystkich wystawionych mandatów. Miasto zarobiło na tym 169 770 zł. Ten jeden przykład pokazuje, że działania świdnickiej Straży Miejskiej nie odbiegają zasadniczo od podobnych formacji w innych miastach. Okazuje się, że wszędzie Straż Miejska koncentruje się, przede wszystkim, na łamiących przepisy o ruchu drogowym. Nie od dziś wiadomo, że to prawdziwa żyła złota dla miejskich kas.

Oczywiście, nie można stwierdzić, że Straż Miejska w Świdnicy zajmuje się tylko pomiarem prędkości na drodze. Byłoby to niesprawiedliwe. W roku 2013 strażnicy ujęli i doprowadzili do Komendy Powiatowej Policji 265 osób (w 2012 r – 241 osób), podjęli 1121 interwencji związanych ze spożywaniem alkoholu oraz 823 interwencje związane z zakłóceniem spokoju i porządku publicznego.

Oszczędność i bezpieczeństwo
Coraz więcej miast decyduje się na likwidację Straży Miejskiej, uznając ją za nieefektywną, koncentrującą się tylko na fotoradarach i do tego bardzo drogą w utrzymaniu. Można tu wspomnieć chociażby o Żorach, które już w 1999 roku zlikwidowały Straż Miejską, oszczędzając na tym rocznie 1 mln zł. Podobnie było ze Stalową Wolą (2008 r) – oszczędność 1 mln zł, z Chrzanowem (2008 r) – 700 tyś. zł, czy z Grajewem (2013 r) – 300 tyś.
To, oczywiście, tylko kilka przykładów, jednak doskonale obrazują one skalę oszczędności. Warto tutaj dodać, że żadne z tych miast nie żałuje swojej decyzji. Zaoszczędzone pieniądze są wydatkowane efektywniej na poprawę bezpieczeństwa i porządku publicznego (np. poprzez finansowanie dodatkowych etatów w policji).

Rzeczywistość po Straży Miejskiej
Jeśli przyjrzeć się wszystkim plusom i minusom funkcjonowania Straży Miejskiej w Świdnicy, wydaje się, że pomysł Kongresu Nowej Prawicy nie jest wcale pozbawiony sensu. Na rozstaniu ze strażnikami nasze miasto zaoszczędzi rocznie blisko 2 mln zł. Część z tych pieniędzy można zainwestować w policję, która ma o wiele szersze uprawnienia niż Straż Miejska. Wzorem innych miejscowości, warto przeznaczyć środki na wykupienie dodatkowych patroli policji lub dofinansowanie nowych etatów w powiatowej komendzie.
Z zaoszczędzonych pieniędzy można dalej rozbudowywać monitoring miejski, a jego obsługę przekazać profesjonalnej firmie, jak jest to w Piekarach Śląskich i w Katowicach.
Miasta, które zlikwidowały Straż Miejską, całkiem dobrze radzą sobie również z egzekwowaniem porządku, czystości i odśnieżania chodników, zatrudniając osoby nadzorujące te zagadnienia, co kosztuje rocznie tylko kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Być może warto przeprowadzić w Świdnicy referendum, by nasi mieszkańcy mogli osobiście wypowiedzieć się na temat zasadności funkcjonowania Straży Miejskiej. Dowiedzielibyśmy się wtedy, czy Świdniczanie rzeczywiście postrzegają strażników jako opiekunów i doradców.

Piotr Paweł Strugała

Nie przegap aktualności śledź Swidniczanie.com i bądź na bieżąco!
Ładowanie...
3/5 - 2
Musisz się zalogować.
Wprowadzony w
Park Centralny Wizualizacja

Park Centralny od nowa

Świdnicki Gryf

Świdnickie Gryfy rozdany po raz 10

Powiązane wiadomości
34 komentarze do “Czy należy zlikwidować Straż Miejską?”
  1. Adwokat Diabła
    # 28 października 2014 z 01:26

    Podane dane prze telewizję wskazują że 80% społeczeństwa jest za likwidacją Straży Miejskiej ,
    problem , który się powtarza to problem łamania prawa i nastawienie na zysk a nie na działania prewencyjne . Straż miejska więc jest instytucją dochodową ale nie spełnia oczekiwań społecznych.

    • czytelnik
      # 29 października 2014 z 16:24

      przez jaką telewizje ??? panie dowódco plutonu vel mieszkańcu zawiszowa vel mieszkańcu h brodatego a teraz adwokat diabła – nieźle

    • czytelnik
      # 29 października 2014 z 16:36

      ale ta straż panu adwokacie diabła vel inne nicki zalazła za skórę pewnie jakieś mandaciki dali

  2. Tobik
    # 24 października 2014 z 23:27

    A ja , to zastanowiłbym się, czy zlikwidować ten portal, który wprowadza w błąd opinię publiczną pisząc nieprawdziwe artykuły. O przy głupawych komentarzach nie wspomnę, gdyż jest to pochodna treści artykułów autorów w/w. portalu. Autorów artykułu i komentarzy odesłałbym do źródła, czyli Straży Miejskiej po obiektywne dane. To takie proste…, ale nie dla wszystkich mediów i …Trolli internetowych…zdaje się)))

  3. cztelnik
    # 24 października 2014 z 11:00

    A tak nawiasem mówiąc dowódca plutonu, mieszkaniec zawiszowa i mieszkaniec brodatego h to ta sama osoba i tego admin nie zauważył

  4. cztelnik
    # 24 października 2014 z 10:38

    Proszę autora i przedstawicieli nowej prawicy o zapoznanie się z artykułem w gazeta.pl pt.,,straż miejska na konferencji KNP ; klamiecie „” a w szczególności końcową wypowiedzią działacza KNP p.Marcina Nazimka.Następna partia która chce zaistnieć na fali populizmu

    • Bartosz Grabczyński
      # 24 października 2014 z 11:03

      Artykuł o staży miejskiej powstał dokładnie 17 września. Opublikowany został wraz z ukazaniem się wersji papierowej. Oskarżenia o populizm są nie na miejscu, informacja o pobiciu chłopaka ujawniła się DWA DNI PO ukazaniu się wersji papierowej i elektronicznej.

      Rozumiem, że SM przedstawia swoją wersję.
      Fakty:
      1) U nas w mieście 75% interwencji dotyczy mandatów za fotoradar.
      2) U nas w mieście SM nie pracuje wieczorami.
      3) U nas w mieście SM nie pracuje wystarczająco efektywnie, nie zajmuje się sprawami istotnymi dla mieszkańców o czym świadczą komentarze pod artykułem.

      • czytelnik
        # 24 października 2014 z 18:22

        te pana fakty są nie prawdziwe SM – pracuje 24 h na dobę, a ok 80 % podejmowanych interwencji jest na życzenie mieszkańców , a że te w dużej mierze są związane z nieprawidłowym parkowaniem to co nie realizować ich ?

  5. Marzena
    # 21 października 2014 z 14:46

    Do mieszkańca H BRODATEGO mówisz razy w miesiącu to dziwie sie ze nic nie robisz w tej kwestii , z tego ci wiem maja jeden radiowóz na zmianie a przy ich małym stanie nikt na tym trawniku nie będzie stal 24h ,gdyby byli wolni byliby uwierz, ale możesz szczęściu pomoc juz podaje jak ,
    Zrób zdjęcia pojazdu na trawie dokladnie rejestrację cyknij kierowcę opisz go możesz to straży dostarczyć ale ni n/n tylko zgłoś imiennie bo wyobraź sobie sytuacje zgłaszasz nie podając namiarów na siebie wiec kogo maja sie spytac gdy przyjeżdżają a tego auta juz nie ma ? Troche logiki i mniej bójcie sie zgłaszać podając nazwisko zgloszenue od n/n gdy oni tego nie widzą jest niczym wiec jesli zglaszasz badz odważny do konca

  6. Krzysiek-SUFO
    # 21 października 2014 z 11:04

    Z uzyskanych informacji wynika,że urzędnicy starostwa i urzędu miasta szukają kasy na podwyżki.Obserwują nagonkę ogólnomiastową w naszej ojszczyżnie i podsycają nagonki na likwidacje strażników.Zredukować Tuskowych rozrodczych zbędnych urzędasów i kasa będzie.Dzwońcie do urzędów i przekonacie się ,że szybciej odbierane są telefofy w straży miejskiej niż w urzędzie miejskim i starostwie.W urzędach włodarzy szukajcie kości niezgody.Niedługo interesanta obsługiwać się będzie z korytarza bo w pokoju urzędnika tyle biurek będzie ,co roku dostawianych zresztą.Miastu straż miejska przeszkadza bo kasy im brakuje.Będą wybory i do widzenia mąciwody.Zmieni się obcjapolityczna,pożegna się klany rodzinne w urzędach i zejdzie się z nagonki na strażników.ŚWIDNICZANIE patrzcie na ręce włodarzom,to są dopiero w białych kołnierzykach.Pamiętajcie słowa filmowego KWINTY-wolę być parakselans złodziejem niż……Teraz do głosowania-nie pójdziesz jesteś za obecnym porządkiem.

  7. Marzena
    # 21 października 2014 z 09:04

    Widzę ze tu jest cenzura admin wywalil 2 posty , wszystkie zostawia negatywne a 2 posty z prawda usunięte pięknie , i wy tu jedziecie po czarnych a taka prawda zostaje usunięta oj po co te opinie skoro sama gazeta chce tylko stronniczych wypowiedzi negatywnych , adminie przywróć tamte posty niech ciemnogród wie gdzie idzie i jak będzie szła kasa na policje , ze juz dzis dostają za patrol w rynku po 200 zl dodatkowo na głowę a każą stać tam straży , dajcie policji i tyle ja widzieliście, ludzie piszą tu komentarz a pozytywy do kosza i to wolność slowa stronnicze kłamstwa i ten post zaraz zaliczy kosz bo komuś tu nie zalezy na prawdzie , jestes redakcjo ciekawa sprawdź w UM od kiedy placa za dodatkowy patrol policji po pobiciach w rynku 400zl dziennie a ich nie ma policja kasuje a każe stać straży .moze tym sie zajmiecie niech ciemnogród wie ze slogan damy policji po co straz jest pusty

    • sw-admin
      # 21 października 2014 z 10:21

      Droga Pani Marzeno,

      Można przywrócić posty, tylko nie rozumiem dlaczego wszystkie trzy były napisane pod innymi nickami i popierały siebie nawzajem.
      Proszę używać jednego nicka i żaden post nie zostanie skasowany.

      Z poważaniem
      Administrator

  8. Mieszkaniec H brodatego
    # 20 października 2014 z 20:19

    Nasz trawnik w rozjeżdża samochód ciężarowy 25 ton co najmniej 2 razy w miesiącu Straż Miejska wie o tym były zgłoszenia już w marcu do tej pory nadal niszczy pojazd ten teren .
    Straż Miejska nic nie zrobiła nie chcą zadzierać z firmą Renondis wolą ścigać kierowców aut osobowych to im się lepiej opłaca . Myślę,że lepiej część środków dać policji bo jest bardziej kompetentna , część na poprawę porządków oraz na poprawę terenów zielonych.
    Bez Straży Miejskiej Świdnica sobie poradzi tu potrzeba ludzi rzetelnych i pracowitych, fachowych uczciwych . Myślę że dobry przykład poprawa stanu zieleni i kształtowanie właściwych postaw społecznych da lepsze efekty niż ściganie mandatami .
    Likwidować i to jak najszybciej oni nam nie pomogą tylko opróżnią kieszenie.
    Jestem za likwidacją

  9. Marzena
    # 20 października 2014 z 20:08

    Referendum dobry pomysl , niech każdy z Was wpierw zadzwoni do policji i do straży z interwencja zgłoszeniem zobaczymy ilu opowie sie przeciw straży bo ja wielokrotnie od oficera słyszę nie mam ludzi a straz prędzej czy poznuej ale jest , moj glos maja

    • sw-admin
      # 20 października 2014 z 20:19

      Prosił bym o dodawanie wpisów pod jednym nickiem a nie komentowanie artykułu pod trzema różnymi.

  10. kysy
    # 20 października 2014 z 16:00

    oczywiście zlikwidować
    a pieniądze przeznaczyć na lektykę dla biskupa lub remont jego prywatnej toalety

  11. glogo
    # 20 października 2014 z 15:51

    rozpatrzmy sprawę matematycznie
    1944 interwencje w roku to jest 5,32 dziennie
    2211 mandaty w roku to jest 6,05 dziennie
    z czego 1698 mandatów wypisywanych przy biurku to jest 4,65
    czyli 1,4 mandatu dziennie wystawiany na ulicy
    5,32 interwencję podzielmy na 24 godz.. no 0,22
    nie wiem ilu ich jest na zmianie myślę żę 4-6 to naprawdę jest oszałamiające
    i tylko za 2 bańki rocznie tanizna

  12. Mieszkaniec Zawiszowa
    # 20 października 2014 z 13:46

    Stan terenów zielonych Świdnicy jest straszny zamiast trawników mamy siedliska chwastów .
    Tereny parków miejskich są zaniedbane zaśmiecone , Staż miejska nie patroluje parków, nie wskazuje miejsc zniszczonych , wyrwanych krawężników , alejek z stałymi kałużami wiecznie gnijącymi . Takie elementy jak korzenie wypłukane z ziemi dziury, pieńki na ścieżkach i inne miejsca zagrożenia potknięciem się , zabrudzenia obuwia odzieży, kałuże zmuszające do obchodzenia ścieżki przez trawę. Mówiąc szczerze brak jest troski o stan środowiska.
    Na terenie Zawiszowa widziałem patrole Straży Miejskiej w lipcu i sierpniu , w tym czasie były prowadzone wykopu pod złącze wody niszczono trawniki krzewy posadzone przez mieszkańców.
    Staż Miejska nie podjęła działań, takie prace robi się poza okresem wegetacji roślin . Z reguły zdejmuje się lub zwija trawę usuwa glebę aktywną biologicznie , a po zakończeniu prac przywraca teren do poprzedniego stanu w cywilizowanym kraju . Jest to przykład braku działania w zakresie ochrony środowiska . Jednak jak znajdą auto na trawniku to zaraz nakładają blokadę , mandat . nie chodzi więc Straży o poprawę stanu przyrody a jedynie o skasowanie kolejnego obywatela . Zniszczył czy nie zniszczył grunt to kasa .
    Na miejsce Strażników lepiej zatrudnić grupę ogrodników – dozorców terenów niech sprzątają uprawiają i o zieleń dbają . Ściganie i represjonowanie mieszkańców nie przynosi poprawy stanu zieleni natomiast dbanie i pielęgnacja dała by szybko efekty .
    Nie potrzeba nam ludzi do ścigania i represjonowania mieszkańców, potrzeba takich co dbają miasto i szanują mieszkańców .
    Jestem za likwidacją Straży Miejskiej lepiej zatrudnić ogrodników -dozorców , niech naprawiają , dosiewają dbają o zieleń i mieszkańców , zamiast tyko karać .

  13. Anty-Strażak
    # 19 października 2014 z 19:58

    Woń z nimi !

    Do obsługi fotoradaru wymagana jest jedna osoba, no chyba, że pracuje się w niedouczonej Straży Miejskiej gdzie do obsługi tego „cudu techniki” wymagane jest 35 osób. Nie raz prosiłem „Nieroby Mijeskie” o interwencję w nocy kiedy pod moimi oknami pijaki darli mordę i spać się nie dało. Nigdy nie doczekałem się interwencji pomimo tego, że specjalnie czekałem zobaczyć czy przyjadą. Po jakiego grzyba nam taka instytucja ?!?!?

    Jak tylko pojawi się takie referendum to będę od 4 rano czekał przed lokalem na jego otwarcie, żeby oddać swój głos.

    Podsumowanie wygląda następująco :

    1) Nieroby,
    2) Nieuki,
    3) Nie ogary,
    4) Niemoty,
    5) Bezmózgi

    i to za jedyne 2 mln rocznie ! Normalnie promocja !

  14. Tobik
    # 18 października 2014 z 22:01

    Ooo, widzę, że ktoś szykuje sobie program wyborczy wycierając du..ę Strażą Miejską. Caaała Polska…właśnie!!!

    • Arian Mi
      # 19 października 2014 z 19:26

      Czyżby obruszony pracownik wspomnianej instytucji??

      • Tobik
        # 20 października 2014 z 11:44

        A jak nie, to co? Będzie ci smutno?

        • Arian Mi
          # 21 października 2014 z 11:18

          Skłonny jestem nawet uronić łezkę…;-)

  15. Adam
    # 18 października 2014 z 20:28

    Jak najbardziej należy zlikwidować ten twór. Po co utrzymywać strażników skoro nie ma z nich większego pożytku. Dla przykładu : Jakakolwiek prośba o interwencję w godzinach nocnych kończy się informacją, że mają tylko jeden radiowóz i zawsze jest na drugim końcu miasta. Obrazek z połowy września : pani strażniczka i pan strażnik spacerują podwórkiem między ulicami Konopnickiej i Franciszkańskiej (z tyłu dawnej szkoły nr 10) Zajęci są tak dyskusją nt. kto będzie jeździł samochodem ( pewnie chodziło o pilnowanie fotoradaru w pozycji półleżącej), że nie zwracają uwagi na to, że podwórze zastawione jest autami nie posiadającymi zezwolenia na wjazd na ten teren. Przeszli obojętnie. Na Franciszkańskiej na miejscu parkingowym dla osób niepełnosprawnych parkuje młody osobnik nie posiadający do tego uprawnień. Para strażników wolno go mija zajęte dyskusją. Po co tacy „strażnicy prawa” ?
    Ale jak uśmiechnięty prezydent ze swoją świtą jest na uroczystości w teatrze to jest ich pełno. I jest radiowóz jeżdżący po Rynku i są piesze patrole. Miasto jest super bezpieczne.

  16. Andzrej
    # 18 października 2014 z 19:19

    Utrzymanie za drogie (54000zł/osobę rocznie), chęć do pracy niedostateczna, skuteczność poniżej oczekiwań.Pilnują w zasadzie tylko czy kierowca zapłacił za parkowanie.Pytanie brzmi -kto czerpie zyski ze stref płatnego parkowania?.
    Jestem za likwidacją tej niepotrzebnej instytucji.

  17. były Dowódca Plutonu straży pożarnej Ryszard
    # 18 października 2014 z 18:13

    Pojęcie praworządności, według dominującego stanowiska nauki prawa, dotyczy wyłącznie przestrzegania prawa przez organy władzy publicznej, natomiast nie odnosi się do zachowań obywateli. Wiąże się ono z kwalifikacją prawną władczych działań organów władzy, zarówno w sferze stanowienia, jak i stosowania prawa.
    Można jednak wyróżnić pewne uniwersalne zasady (przyjmowane także w polskiej doktrynie prawa), że prawo powinno być równe dla wszystkich obywateli, deklarować postawę wolności i prawa człowieka i obywatela, zawierać gwarancje ich realizacji. Innymi słowy, choć formalne przestrzeganie prawa jest warunkiem koniecznym, prawo nie może być oderwane od swoich społecznych funkcji, celów i ważnych społecznie wartości. W krajach europejskiego kręgu kulturowego katalog wartości jest w zasadzie jednolity i obejmuje takie wartości jak wolność i godność człowieka, równość wobec prawa, prawo do życia i osobistego bezpieczeństwa, wolność sumienia, poglądów i wyznania, wolność działania w granicach gwarantujących nie szkodzenie innym czy prawo do własności.
    Więc , każdy obywatel ma prawo powołać się podstawowe standardy państwa demokratycznego takie jak :
    – prawo do wolności
    – domniemanie niewinności
    – prawo do obrony.
    – równości wobec prawa
    Każdy organ państwowy powinien go respektować w zakresie swojego działania .
    Jednak czy tak jest w działaniach Straży Miejskiej na terenie Świdnicy tu rodzą się wątpliwości :
    Strażnicy śpią po nocach zamiast patrolować lub chodzą na lewiznę.
    Depczą trawę a sami karzą mandatami za parkowanie na trawniki.
    Lamią podstawowe przepisy ruchu drogowego , bez włączonego sygnału i świateł uprzywilejowania .
    Podczas działań łamią podstawowe zasady prawa kodeksu postępowania o wykroczenie,
    podstawowe standardy państwa demokratycznego :
    – prawo do wolności
    – domniemanie niewinności
    – prawo do obrony.
    – równości wobec prawa
    Nie można liczyć na ich pomoc, brak jest troski o zdrowie życie człowieka .
    Zachowują się bardziej jak firma komercyjna , która dba o maksymalny dochód z mandatów.
    Brak jest poszanowania godności człowieka, prewencji stosowania środków poza karnych , oddziaływania społecznego .
    – zasada preferencji i oddziaływania środków pozakarnych: środki oddziaływania poza karnego (wychowawczego i społecznego) powinny mieć pierwszeństwo przed karami i środkami karnymi, jeśli istnieje pozytywna prognoza co do osoby sprawcy, czyli przypuszczenie, że poprzestanie na ich zastosowaniu będzie wystarczającą reakcją na wykroczenie i wdroży sprawcy poszanowanie prawa i przestrzeganie zasad współżycia społecznego.
    · Brak jest więc poprzestania na środkach oddziaływania społecznego
    · Brak jest więc poprzestania na środkach oddziaływania wychowawczego
    – Naruszenie zasady prawdy materialnej – Straż Miejska, które prowadzą postępowanie w danej sprawie powinna dążyć do wyczerpującego zebrania materiału dowodowego, a następnie wszechstronnie je rozpatrzyć. Zasada prawdy materialnej odnosi się jedynie do natury faktycznej, Straż miejska w Świdnicy dąży do ukrywania dowodów ich nie udostępniania , odrzuca wnioski dowodowe, z wszelką cenę forsuje swoją opinię, traktuje, zapisuje jako stanowisko obwinionego nie daje mu możliwości swobodnej i nieskrępowanej wypowiedzi, sama odpowiada na pytanie przyjęcia czy nie przyjęcia mandatu, stan faktyczny na miejscu zdarzenia określa jako „Strażnik wie lepiej i on ma wyłączną racje” realia są bez znaczenia można je ukryć i nimi manipulować dowolnie, wiedza racjonalna nie jest potrzebna w sprawie . Strażnik jest ponad prawem, mając dowolnego obwinionego musi mu skutecznie przypisać dowolny paragraf, wina czy brak winy nie ma znaczenia, stosuje zasadę domniemania winy.
    Powiedzmy szczerze Straż Miejska w Świdnicy nie pracuje dla dobra społeczności Świdniczan,
    strażnicy kasują mieszkańców na ile tylko im mieszkańcy na to pozwolą
    Popieram likwidację , każdy rozsądny mieszkaniec będzie za likwidacją.
    Nie zwlekajmy likwidujmy . tym ludziom nie można ufać .
    Ryszard

  18. emeryt
    # 18 października 2014 z 13:47

    Krzysiek-SUFO kolego masz błędne informację o niezbędności Straży miejskiej czy są czy ich nie będzie taki sam syf jest i będzie to zależy od kultury społeczeństwa żaden bat ludzi nie nauczy kultury a środki na tych darmozjadów zostaną w inny sposób zagospodarowane bardziej sensownie kiedyś nie było Straży miejskiej iŚwidnica nie utoneła w brudzie więc i obecnie nie utonie.

  19. emeryt
    # 18 października 2014 z 13:37

    jestem za likwidacją straży miejskiej ,popieram aby część środków z likwidacji straży miejskiej zasilić policję ma większe uprawnienia i nie mieli by możliwości odsyłać interwencje do straży to nie my to koledzy.

  20. solo
    # 18 października 2014 z 11:12

    Centrum miasta brudne , zaśmiecone i śmierdzące , ale nikogo to nie obchodzi.
    Proszę jechać do Gdańska tam codziennie sprzątają rano centrum miasta i starówkę.
    Wszędzie płatne parkingi co dzieje się z tymi pieniędzmi a miasto nadal brudne.
    Po co to wszystko i Straż Miejska.
    Trzeba zabrać się za posiadaczy psów bo pełno odchodów na chodnikach i trawnikach.

  21. Misza
    # 18 października 2014 z 10:10

    Nie mówię, że NIC nie robią, ale za te pieniądze można robić kilka razy więcej.
    Poza tym w jakich godzinach pracują?
    Dzwonię wieczorem, nie ma. W dzień dzwonie zgłosić, że się pies szwenda nie mogą przyjechać.
    Jest zadyma pod sklepem, proszę dzwonić po policję.

    A z ciekawostek filmik z wczoraj z innego miasta.
    https://www.youtube.com/watch?v=6MecHrygcx8

  22. nja
    # 18 października 2014 z 08:35

    Popieram. Kamuflują się w mało widocznych miejscach, popijają colę. konsumują mc donalda, albo kimają na siedzeniach. A jak jakaś zadyma na mieście to udają że nie widzą. Jak pies robi na rynku, omijają szerokim łukiem.

  23. mirek
    # 17 października 2014 z 17:30

    Jestem przekonany że gdyby odbyło się referendum,to nasi strażnicy musieliby szukać pracy.Zdecydowanie więcej korzyści dla naszego społeczeństwa przyniosą oszczędności z ich utrzymania niż korzyści z ich działania.W większości nasi strażnicy i tak czepiają się kierowców i normalnego społeczeństwa a patologię i przestępów omijają szerokim łukiem. Jak zdecydowana większość jestem za likwidacją,oby udało się to zrealizować.

  24. Krzysiek-SUFO
    # 17 października 2014 z 12:59

    Osobiście obserwuję pracę strażników bo pracuję w SUFO SOLID SECURITY i w 100 % są potrzebni. Komu są niewygodni-oczywiście obywatelom ,którzy chcieliby zrobić z miasta chlew i bezprawie.Zastanówcie się iż zbużyć jest łatwo a odbudować trudniej.Policja jest ale nie zawsze może szybko zareagować.Przecież Straż Miejska to też pracownicy,czy każdy z Nas jest lepszy od strażników wykonując swój zawód – też mamy wady.Nikt kto jest za bezpieczeństwem nie podpisze się za likwidacją tej formacji.Strażnicy miejscy to również przyjaciele zwierząt,niejednokrotnie dali przykład poświęcając się w ratowaniu naszych milusińskich.Reasumując nie bierzmy przykładu z innych miast,które zamknęły tę formację.One żałują teraz tego tylko się nie przyznają do błędu bo oznaczałoby to ośmieszeniem urzędu.Zawsze uważałem Naszych włodarzy za mądrych w swoich podejmowanych decyzjach.Swidnica jest również moim miastem i jestem ZA Strażą Miejską.Na marginesie sprawy dodam ,ż kilka razy zasiliłem kasę miasta,płaciłem mandaty za prędkość jazdy oczywiście.Pozdrawiam mieszkańców Świdnicy ,okolicy i służby mundurowe oczywiście.

  25. Damin
    # 17 października 2014 z 12:03

    Niezła inicjatywa, popieram w 100%